Wizz Air zadzwoni do ciebie, że twój lot jest opóźniony

W kwietniu 2024 roku Wizz Air uruchomi nową usługę. Specjalny telefoniczny bot będzie dzwonił do klientów, jeśli ich lot będzie opóźniony. Poinformuje ich o spóźnieniu i przysługujących im prawach z tego tytułu.

Fot: samolot Wizz Air/ HubertPhotographer, Pixabay

Nikt z nas nie lubi spóźniających się samolotów. Największa zmora każdego pasażera to odwołane loty. Pech chciał, że oba te przypadki bardzo często towarzyszom liniom lotniczym Wizz Air. Pasażerowie węgierskiego przewoźnika wielokrotnie narzekali już na odwołane loty lub kilkugodzinne spóźnienia swoich samolotów. Wizz Air oczywiście stara się zmienić swoją reputację i naprawić ten problem. W tym momencie przewoźnik postawił jednak na alternatywne rozwiązanie, które można nazwać przejściowym – bota, który telefonicznie będzie informował pasażerów o opóźnionym locie.

Dostaniesz telefon o spóźnionym samolocie

Nowa usługa Wizz Air – na czym będzie polegać? Nowa usługa wystartuje w kwietniu 2024 roku i będzie dostępna we wszystkich krajach, gdzie lata węgierski przewoźnik. Do klientów będzie dzwonił bot i w ich języku będzie ich informował opóźnieniu, zmianie terminu lotu lub o jego odwołaniu. Będzie zadawał też proste pytania, na które można odpowiedzieć tylko tak lub nie. Jeśli problem będzie zbyt skomplikowany, system połączy pasażera z fizycznym pracownikiem.

„Oglądając relacje niezadowolonych pasażerów widzimy, że najczęściej wcale nie denerwuje ich odwołany czy opóźniony lot, ale to, w jaki sposób ich potraktowano. Wprowadzamy automatyczny alert dotyczący odwołanych lotów. W przypadku odwołania lub poważnych problemów operacyjnych danego lotu sami będziemy dzwonić do pasażerów. Dzwonił będzie specjalny robot, który wyjaśni pasażerowi, co się dzieje z jego lotem, jakie ma prawa i dostępne opcje. Co powinien dalej robić. To będzie rodzaj przewodnika przez telefon” – tak słowa Valerii Bragerenco, menadżerki ds. Komunikacji w Wizz Air, cytuje portal pasażer.com.

Źródło: www.pasazer.com/news/465055/wizz,air,telefonicznie,powiadomi,cie,o,odwolanym,locie.html

Tło: samolot Wizz Air/ Jaroslaw Wojcik, Pixabay

Autor:

Bartosz Jaglarz

Student dziennikarstwa, reportażysta i podróżnik. Fan motorsportu, pilot wycieczek turystycznych na Bałkanach i miłośnik podcastów, które sam również robi. Z turystyką związany od wielu lat, z wykształcenia technik obsługi turystycznej, gigantyczny gaduła i entuzjasta budownictwa z bloku wschodniego.