W wyniku agresywnego zachowania jednego z pasażerów samolot Ryanaira zmuszony był przekierować lądowanie na inne lotnisko. Teraz linia lotnicza pozywa pasażera i żąda 15 tysięcy euro odszkodowania za poniesione szkody.
Fot: SHOX art, Pexels
Ile kosztuje nieplanowane lądowanie na innych lotnisku w wyniku agresywnego zachowania jednego z pasażerów? Do tej pory mogliśmy się tylko domyślać, ale dzięki szczegółom z postępowania cywilnego Ryanaira przeciwko swojemu pasażerowi możemy poznać dokładne kwoty. O co chodzi?
9 kwietnia 2024 roku samolot linii lotniczych Ryanair wystartował z Dublina w rejs na hiszpańską wyspę Lanzarote. Ze względu na agresywne zachowanie jednego z pasażerów samolot był zmuszony do nieplanowanego lądowania w Porto. Po wylądowaniu pasażer został wyprowadzony z maszyny i aresztowany przez portugalską policję. Na nieszczęście pasażerów, cała procedura zajęła na tyle długo, że skończył się czas pracy załogi. 160 pasażerów, piloci i pracownicy pokładowi byli zmuszeni do przenocowania w hotelu obok lotniska w Porto. Koszty noclegu i posiłków dla pasażerów i pracowników (w tym pilotów) poniósł Ryanair. Dopiero 10 kwietnia samolot mógł wylecieć z Porto do Lanzarote, a linia lotnicza musiała zapewnić dodatkowy samolot, który musiał wylecieć w lot powrotny z Lanzarote do Dublina zaplanowany na 10 kwietnia.
Ryanair pozywa agresywnego pasażera. Narobił strat na 15 tysięcy euro
Szerokim echem w mediach obił się fakt, że linia lotnicza pozwała pasażera i żąda odszkodowania w wysokości 15 tysięcy euro. Ryanair odniósł się do sytuacji i zaprezentował tabelę, w której wylicza koszty poniesione przez przewoźnika i przedstawione w postępowaniu cywilnym przeciwko pasażerowi:
- Paliwo – 800€
- Nocleg dla pasażerów i załogi – 7000€
- Opłaty za lądowanie/za obsługę na lotnisku w Porto – 2500€
- Utrata sprzedaży w trakcie lotu – 750€
- Koszty zastępczej załogi – 1800€
- Opłaty prawne w Portugalii (na ten moment) – 2500€
Całość: 15.350€.
Źródło: corporate.ryanair.com/news
Tło: Markus Winkler, Pexels