Spółka-córka biura podróży Thomas Cook ogłasza upadłość. Turyści są wyrzucani z hoteli; do akcji wkracza Urząd Województwa Mazowieckiego. Uruchomiony także został fundusz gwarancyjny.
Zdjęcie: materiały prasowe
– Najgorsza sytuacja jest w Tunezji, Turcji i na Majorce; turyści są wyrzucani z hoteli, przetrzymywani w areszcie hotelowym – powiedziała Izabela Stelmańska z Urzędu Województwa Mazowieckiego.
Zobacz: „Nowa dynamika” Neckermanna: biuro odczuwa upadek Cooka
Urząd potwierdza, iż zna miejsca, w których wypoczywali Polacy korzystający z biura Neckermann. Również inne spółki zgłaszają się do urzędników, informując o wolnych miejscach w czarterowanych przez biura samolotach, które mają sprowadzić turystów do Polski.
Warto również zerknąć na komunikat dla podróżnych, którzy zawarli umowy o imprezy turystyczne z Neckermann Polska Biuro Podróży Sp. z o.o.
– Zgodnie z obowiązującymi przepisami przejmujemy opiekę nad turystami – klientami biura podróży Neckermann Polska – dodaje wicemarszałek województwa mazowieckiego Wiesław Raboszuk.
Ubezpieczyciel Neckermann Polska – Allianz Partners oraz marszałek województwa mazowieckiego uruchomili fundusz gwarancyjny w wysokości 25 mln złotych. Do ubezpieczyciela zgłosić się powinni wszyscy klienci Neckermann Polska, których wakacje zostały przerwane lub nie zdążyli skorzystać z opłaconej oferty.
Oto warunki:
- zgłoszenie musi zawierać: imię i nazwisko wraz z adresem korespondencji, kopię umowy o udziale w wycieczkach, kopię dowodów wpłat oraz kopię dowodu dodatkowych opłat, które klient musiał ponieść w wyniku upadku Neckermanna
- wnioskodawca musi posiadać oświadczenie, że umowa pomiędzy nim a biurem podróży nie została wykonana
- podanie numeru konta, na który Allianz Partners zwróci pieniądze
- ubezpieczyciel ma 30 dni na wypłatę od momentu rozpatrzenia roszczenia.
Uruchomiono numer całodobowy, pod który mogą się zgłaszać poszkodowani turyści: +48 22 522 29 00.
Zobacz także: Thomas Cook: najstarsze biuro podróży padło