Właściciel LOT-u – Polska Grupa Lotnicza kupiła niemieckiego Condora, który należał do upadłego biura turystycznego Thomas Cook. Transakcja zakończy się w kwietniu 2020 roku, po uzyskaniu pozwolenia od urzędów antymonopolowych.
zdjęcie: Facebook
Condorem był zainteresowany m.in. amerykański i brytyjski fundusz inwestycyjny, ale to PGL złożyła najkorzystniejszą ofertę. Nie podano oficjalnie, ile kosztowało przejęcie niemieckiej linii przez LOT.
– Przejęcie Condora doskonale wpisuje się w strategię Polskiej Grupy Lotniczej. Transakcja ta zabezpiecza również przyszłość Condora i gwarantuje stabilność i nowe perspektywy rozwoju pracownikom, klientom i partnerom biznesowym tej linii. Chcemy rozwijać ikoniczną markę Condora w Niemczech i wprowadzić ją także na nowe rynki w Europie. Serdecznie witamy wszystkich pracowników Condora w rodzinie PGL i zapraszamy ich do wspólnego tworzenia jednej z największych grup lotniczych w Europie – powiedział Rafał Milczarski, prezes LOT-u.
Polski i niemiecki przewoźnik będą tworzyć jedną z najważniejszych grup lotniczych w Europie. Condor skorzysta przede wszystkim z poszerzonej siatki połączeń i synergii operacyjnych. Niemiecka linia będzie nadal działać pod kierownictwem obecnej dyrekcji i marki.
– Cieszymy się, że Condor, najpopularniejsza wakacyjna linia lotnicza w Niemczech, zyskała w PGL i LOT stabilnych, doświadczonych i dynamicznie rozwijających się partnerów, którzy zabezpieczają przyszłość naszej firmy. Razem będziemy obsługiwać dwa razy więcej pasażerów, tworząc tym samym jedną z największych grup lotniczych i wiodącą linię wakacyjną w Europie. Nasi partnerzy i klienci mogą bezpiecznie planować loty wakacyjne z Condorem – zadeklarował Ralf Teckentrup, prezes zarządu Condora.
Prezes Rafał Milczarski zapowiedział, że Polska Grupa Lotnicza zakupi 30 samolotów szerokokadłubowych – dwadzieścia z nich, trafi do niemieckiego przewoźnika. Kapitał zakładowy PGL wynosi 2,6 mld zł.
Condor powstał 21 grudnia 1955 r. Obecnie posiada w swojej bazie 51 maszyn, które latają m.in. do Afryki, Azji, Ameryki Północnej i na Karaiby. Firma obsługuje rocznie prawie 10 mln osób.