Portal HolidayCheck podaje, iż w tym roku turyści z Niemiec najchętniej wyjeżdżali do Turcji. Czy będzie to nowy trend, który przełoży się na wyższe ceny?
Zdjęcie: Unsplash
Riwiera Turecka – to tutaj Niemcy najchętniej spędzali tegoroczne wakacje. Możemy być jednak spokojni, Turcja wyłącznie statystycznie odnotowała największy przyrost, dzięki czemu nie musimy się przejmować wyraźnym skokiem cenowym, aczkolwiek warto zerknąć na dane z zeszłego roku. Liczba zapytań internetowych, jeśli chodzi o wakacje w Antalyii to 19,8 miliona za rok 2017 (dane do września), a za 2018 aż 25,8 miliona.
— Od stycznia do września wycieczek do prowincji Antalya internauci szukali 26 milionów razy, o 1 procent więcej niż w tym samym okresie w ubiegłym roku, co daje Antalyi pierwsze miejsce w zestawieniu najczęściej wyszukiwanych kierunków – podaje niemiecki Travel Talk.
Dużą popularnością cieszyły się również Hurghada i Safadża w Egipcie oraz Majorka.
Rzeczpospolita przywołuje opinię dyrektora regionalnego HolidayCheck na Hiszpanię, Carlosa Astory: wakacje w portalu kupuje 1 osoba na 100 szukających, a 95% użytkowników potrzebuje średnio 27 dni na podjęcie ostatecznej decyzji w sprawie rezerwacji wyjazdu.
Źródło: Rzeczpospolita