Litewski sąd: Ryanair łamie prawa konsumentów

Sąd na Litwie rozstrzygnął sprawę odszkodowań w ramach usług irlandzkich linii. Przewoźnik nie ma prawa narzucać swoich warunków w dochodzeniu praw pasażera.

Zdjęcie: materiały prasowe

Okres 28 dni na odpowiedź Ryanaira jest bezpodstawny w świetle litewskiego prawa. Pasażerowie mogą od razu zwrócić się do wyspecjalizowanych firm zajmujących się egzekwowaniem odszkodowań.

— Nie muszą oni zwracać się z tym bezpośrednio do Ryanaira, jeśli inna droga jest dla nich wygodniejsza — stwierdził sędzia Nerijus Zaleckas. 

Sprawa zaczęła się od wniosku firmy Skycop do Ryanaira o szybszą odpowiedź ws. odszkodowania dla litewskich pasażerów. Przewoźnik odmówił wypłaty pieniędzy, powołując się na przepisy wewnętrzne linii. 

— Zasady Ryanaira łamią prawa konsumentów. […] To tylko kwestia czasu, kiedy ta linia będzie zmuszona do zrezygnowania ze stosowania takich praktyk — ocenił Zaleckas.

Linie najprawdopodobniej wniosą apelację od wyroku. Wcześniej, władze Ryanaira zostały ukarane grzywną 5 tys. euro za powodowanie trudności w przesłuchaniu świadków. 

Źródło: Rzeczpospolita

Autor:

Wiktor Kusak

Student ekonomii pasjonujący się podróżami i pieszymi wycieczkami górskimi. Interesuje się piłką nożną oraz - co nie może dziwić - ekonomią. Jego marzeniem jest zwiedzić Azję, a także przejechać legendarną Route 66.