Kraków Airport celuje w rozbudowę

Urząd Lotnictwa Cywilnego prognozuje, że w 2040 roku na krakowskim lotnisku w Balicach liczba rocznych pasażerów wzrośnie do nawet 15 milionów. Władze lotniska przygotowują się na przyszłość i ponownie złożyły wniosek z dokumentacją o budowę drugiej drogi startowej.

Port lotniczy Kraków-Balice jest drugim najbardziej ruchliwym lotniskiem w Polsce. Potencjał ma jeszcze większy niż obecne warunki jakie posiada. Świadczy o tym fakt, że według Urzędu Lotnictwa Cywilnego Kraków-Airport już w 2040 może obsługiwać aż 15 milionów pasażerów rocznie. Do tego konieczne są jednak inwestycje.

Lotnisko właśnie poinformowało, że złożyło poprawioną dokumentację na temat wpływu na środowisko inwestycji, jakim byłaby budowa drugiej drogi startowej dla samolotów w Krakowie. Budowa drugiej drogi startowej jest również konieczna z uwagi na fakt, że pierwotna droga startowa w ciągu kilku lat będzie wymagała remontu, a jej remont oznaczałby zamknięcie lotniska na co najmniej pół roku.

Władze lotniska wymieniają również, że do rozwoju portu lotniczego potrzebne jest też skończenie remontu terminalu cargo (co nastąpi w maju 2025 roku), modernizacji odcinka autostrady A4 przy lotnisku, Trasy Balickiej i drogi wojewódzkiej 774.

Źródło/ Tło: magro_kr

Autor:

Bartosz Jaglarz

Student dziennikarstwa, reportażysta i podróżnik. Fan motorsportu, pilot wycieczek turystycznych na Bałkanach i miłośnik podcastów, które sam również robi. Z turystyką związany od wielu lat, z wykształcenia technik obsługi turystycznej, gigantyczny gaduła i entuzjasta budownictwa z bloku wschodniego.