KLM używa sztucznej inteligencji, aby walczyć z marnotrawstwem żywności

Linie lotnicze KLM wkraczają na pole walki z marnotrawstwem żywności, korzystając ze sztucznej inteligencji. Dzięki innowacyjnym programom AI firma jest w stanie precyzyjniej przewidywać, ile pasażerów faktycznie wejdzie na pokład samolotu, co przekłada się na oszczędność ponad 100 ton cateringu rocznie.

Foto: Franklin Heijnen/ Flickr

Programy sztucznej inteligencji umożliwiają KLM lepsze zrozumienie dynamicznych potrzeb podróżnych. Dzięki analizie danych historycznych linia jest w stanie dokładnie przewidzieć liczbę podróżnych na poszczególnych lotach, a nawet w różnych klasach usługowych – Biznes, Premium Comfort i Ekonomicznej.

Dane uzyskane z prognoz są następnie przekazywane do systemu cateringowego Meals On Board (MOBS), gdzie są wykorzystywane do optymalizacji ilości cateringu na pokładzie. Ta precyzyjna kontrola ma kluczowe znaczenie nie tylko dla redukcji marnotrawstwa żywności, ale także minimalizacji ilości odpadów.

Wprowadzenie modelowania za pomocą sztucznej inteligencji TRAYS, stworzonego przez firmę Kickstart AI, okazało się kluczowym krokiem w walce z marnotrawstwem. Po trzymiesięcznej analizie straty cateringu zmniejszyły się o imponujące 63%, co świadczy o skuteczności nowego podejścia.

Nie tylko redukcja marnotrawstwa, ale także eliminacja zagrożeń dla środowiska stanowi istotny aspekt działań KLM. Odpady cateringowe przybywające spoza Europy są traktowane jako potencjalne ryzyko dla środowiska i zdrowia publicznego, co wymusza na liniach lotniczych spełnienie surowych unijnych regulacji dotyczących utylizacji odpadów.

Źródło: klm.pl

Autor:

Wiktor Kusak

Student ekonomii pasjonujący się podróżami i pieszymi wycieczkami górskimi. Jego marzeniami są zwiedzenie Azji, a także przejechanie legendarnej Route 66.