Turystyczne trendy tego roku zbadał turystyczny portal Wego. Lider rankingu, Londyn, może pochwalić się aż 118 milionami postów z hashtagami nawiązującym do miasta. Zdobywca srebra – Paryż – 101 milionami. Nicea i Nowy Jork zdobyli ich kolejno 87 i 83 miliony. Czołówkę zamyka Dubaj z 79 milionami wzmianek.
fot. Paul Gilmore, Unsplash
Jak wskazują twórcy i komentatorzy rankingu, instagramowe trendy mają duży wpływ na wybory turystycznych destynacji, szczególnie te podejmowane przez młodszych podróżników, żyjących i tworzących w erze cyfrowej, oraz obeznanych z nową technologią. Wybierając, dokąd pojechać, i gdzie zostawić swoje pieniądze, często zerkają do mediów społecznościowych.
Liczna badania pokazują, że prawie połowa, a dokładniej około 41% osób poniżej 33. roku życia, wybierając kierunek podróży stawia na tzw. „Instagramability”, czyli to, jak prezentuje się on na w tym popularnym portalu. Większą popularnością cieszą się miejsca i scenerie do pięknych, jasnych, kolorowych i aspiracyjnych zdjęć, które sprawią, że odbiorcy momentalnie zapragną także się tam znaleźć.
Inne fotogeniczne, a więc popularne na Instagramie miasta, to Stambuł, Dżakarta, Los Angeles, Barcelona, Moskwa i Tokio.
źródło: https://thedesigntourist.com/top-instagrammable-destinations-experiences-2019/