Już niedługo, będziemy mogli pojechać ze stolicy Polski do Krakowa pociągiem osiągającym prędkość ponad 200 km/h. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na projekt i budowę systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 na 210 km linii Centralnej Magistrali Kolejowej (CMK). Bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i drogowym będą gwarantować nowe wiadukty.
– Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego poprawiają dostęp do kolei i ofertę połączeń w regionach i między nimi. Nowoczesne systemy i zmodernizowane tory na Centralnej Magistrali Kolejowej zapewnią wyższy komfort i bezpieczeństwo podróżującym między Warszawą a południem Polski. W 2023 r. czas przejazdu ze stolicy do Krakowa i Katowic skróci się do poniżej 2 h. CMK będzie pierwszą linią w kraju, na której pociągi pojadą z prędkością powyżej 200 km/h – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę o wartości 314 mln zł na zaprojektowanie i budowę nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na ok. 210 km linii CMK od Korytowa do Zawiercia. Inwestycje zapewniają podnoszenie prędkości pociągów na linii nawet do 250 km/h.
zdjęcie: Fotoworkshop4You / pixabay.com
– Zabudowa systemu ERTMS/ETCS poziomu 2 to kolejna inwestycja PLK na ważnej magistrali. Modernizowana jest obecnie stacja techniczna w Idzikowicach, która usprawni przejazd pociągów. Przebudowujemy i budujemy bezkolizyjne skrzyżowania, by CMK była przystosowana do bezpiecznego przejazdu z prędkością do 250 km/hi. Efektem inwestycji na Centralnej Magistrali Kolejowej będzie także sprawniejsze zarządzanie ruchem kolejowym – powiedział Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
Lokalne Centrum Sterowania (LCS) przewidziało również symulator urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Będzie on odwzorowywał urządzenia i prace na Centralnej Magistrali Kolejowej, a takżesłużył szkoleniu dyżurnym pracującym na CMK.